Dia de les Decisions

No, tranquils. No és una entrada sobre política. Durant un dinar o un sopar, ara no ho recordo, l’O. va deixar anar tota solemne ella: Demà serà el Dia de les Decisions.

decisions

 

Primer ens vam quedar tots: “Com?” Però després em va semblar molt bona idea!

Segons ens va explicar, es tracta de trencar la nostra rutina no-rutina durant un dia i que cadascú esculli quina activitat hem de fer tots junts. Em va sorprendre aquesta iniciativa per part de l’O. que encara estava en “mode autòmata escolar” (sense motivació ni iniciativa pròpia). Diuen que per desescolaritzar la ment es necessita un mes per cada any escolaritzat. Ella ha estat escolaritzada dos anys… i hem necessitat una mica més de dos mesos per arribar aquí però sembla que comença a donar fruits això!🙂

La veritat és que a casa hi ha molta flexibilitat en quant a la tria d’activitats, però sempre hi ha uns mínims a complir  que són bàsicament mates i llengua (sí, sí… ho sé, potser no caldria i sortiria d’ells mateixos tard o d’hora, però encara no estic preparada per això jeje). A partir d’aquí via lliure. I si no tenen idees doncs jo proposo i ells accepten o no, i ho canvien per una altra cosa (bé, parlo en plural però això és bàsicament per l’O. que fa 4rt, l’U. encara està a P5 i té més llibertat). Durant el Dia de les Decisions, però. no hi ha mínims! Un dia de festa per a mi jijiji

De moment veig que el que més de gust els hi ve és fer durant aquest dia són manualitats,  jocs de taula o jocs a l’ordinador. Ja anirem publicant quines decisions prenem. Qui sap potser aquest gran Dia em serveix per anar-me relaxant jo també, que també estic passant la desescolarització!😉

 

 

Responder

