Catasaures, dinosaures catalans

Un dissabte vam anar a la presentació del llibre Laura i els catasaures, de Marçal Arimany i Antoni Lacasa (ed. Entrecomes), un llibre sobre dinosaures trobats a Catalunya, d’aquí el nom de Catasaures, que pot il·lustrar-nos una mica més sobre aquests antics pobladors del nostre planeta. Ens van parlar del jaciment de Fumanya (que ja hem visitat perquè hi vam viure molt a prop), de Coll de Nargó (que encara tenim pendent) i d’Isona (que esperem visitar algun dia).

catasaures

 Ens van llegir un fragment del conte i després els nens van poder tocar fòssils que tenien allà exposats, com una dent de Tiranosaure Rex o d’Hadrosaure, que tenien centenars i centenars de dents per triturar les herbes que menjava.

CAM01920 CAM01923

CAM01924 CAM01925

Al final de la presentació hi havia un taller de màscares de dinosaure, però no ens hi podíem quedar, així que quan ja ens despedíem, l’U. em diu: “Mama, acompanya’m que els hi vull dir una cosa (a l’autor, l’il·lustrador i editor)”. Ens hi vam acostar i els hi diu: “Ei, jo he vist un tros de la pel·lícula Jurassic Park, eh! I tinc un Triceratops de joguina que és el meu preferit” (potser a les fotos no s’aprecia però l’il·lustrador portava una corbata de triceratops molt divertida) Em va sorprendre que s’aventurés a parlar amb ells, quan després li vaig comentar em va dir que com que els altres nens no callaven durant la presentació no podia parlar, per això ho va fer després a soles.🙂

Aquest cap de setmana venen els avis i el cosí-padrí Quito, que ens portarà la pel·li de Jurassic Park (hauré de passar la censura perquè hi ha imatges una mica bèsties, mai millor dit!) A veure si animem una mica el Projecte Dinosaures que el tenim una mica parat, estem acabant el Projecte d’England que us ensenyarem aviat, i no ens donen els dies per a més!

Responder

