Falta de concentració o falta d’interès?

A casa ho tenim clar… quan falla la concentració és perquè falla l’interès. En alguna altra entrada us explicava un invent del petit de casa, que amb 3 anys, ja somiava amb un “celo” que no s’acabés mai. Doncs bé, quan es tracta de crear no hi ha qui el pari, ni qui el distregui d’allò que inventa, ni qui el senti, perquè pot passar més d’una hora llarga o dues hores fent algun dels seus invents en absolut silenci i cara de concentrat.

En canvi durant els cursos que ha fet a l’escola les dues mestres que ha tingut coincideixen en dir-me que no hi ha manera que es concentri quan ha de pintar, escriure o fer alguna activitat sobre paper; que es distreu xerrant amb els companys, que no para quiet… Llavors en què quedem? Li falla la concentració o és que no li interessa el que està fent?

Per nosaltres és un problema del material que se li proporciona. Pintar amb colors MAI ha sigut una prioritat pel meu fill, i quan dic MAI és això: si hi ha alguna altra cosa a fer (fins i tot avorrir-se!) segur que no el veuràs amb un paper i un llapis.

Durant l’estiu vaig provar de presentar-li exercicis divertits de la temàtica que li agrada per repassar una mica les lletres i els números. Acostumada com estava a l’O. quan, amb la seva mateixa edat, tenia una set inacabable de fitxes i més fitxes. Però passava més temps demanant-li que s’assegués a omplir el paper que gaudint del que feia, així que vaig entendre (i perdona’m U. perquè m’ho vas haver de repetir unes quantes vegades fins que em va quedar clar…) que no podia seguir fent el que feien a l’escola, encara que fossim a casa. Perquè si no funciona allà perquè hauria de funcionar aquí?

El primer que vaig fer a principis de setembre quan preparava la sala on fem “classe” va ser posar tot de materials manipulatius al seu avast, bastidors per aprendre a cordar amb diferents elements (gràcies Gemma!!!), reglettes numèriques que de moment fa servir per construir, el Cerlce de Goethe, tangrams, formes geomètriques, lletres de paper de vidre, pinces de tots els tamanys, jocs d’aigua i, presidint l’estanteria, el que hem batejat com la Capsa dels Invents: una capsa de fusta on va a parar tot allò digne d’aprofitar, siguins elements de la natura com pinyes i branquillons, així com taps de plàstic, bastonets de gelats, oueres, gomes de pollastre, xarxes i sosbretot, i que no falti mai, quantitats abundants de “celo”.

Tot un encert! Aquí teniu una mostra de les seves creacions:

Titelles

Titelles by U. Nens de colors

Un circ

Circ by U. Nens de colors

 Fonaments d’una casa en construcció

casa de fusta en construcció by U. Nens de colors

Trineu per a cotxes, “no s’endafa la Iaia si li agafo unes pinces, oi?”

Trineu per a cotxes by U. Nens de colors

Barca, “els taps fan una bombolla d’aire i fan que floti la barca, i es condueix per l’altra banda, a l’estructura de fusta on hi ha el celo, és com un catamarà” explicació de l’enginyer😉

IMG_0576

Teulada i porta de la casa que encara té en construcció

teulada i porta

Barca model II, el timó està al final del pal que més sobresurt.

Barca II by U. Nens de colors

astronauta by U. Nens de colorsastronauta posterior by U. Nens de colors

Amb ajuda de la seva germana es va construir aquest vestit d’astronauta. Cartrons que serveixen de llanterna, ampolles de plàstic per l’oxigen, oueres per protegir-se els genolls, una capsa molt pràctica per tenir les eines a mà, i un tap a la boca enganxat a la cara amb més celo que també portava el seu amic inseparable Buzz Lightyear (que també en portava un a la seva mida) i suposem que és el tub per respirar l’oxigen de l’ampolla de l’esquena.

No us sembla una fantàstica manera de crear i aprendre? Crear no és només pintar amb colors, cada nen té els seus interessos, motivacions i necessitats, i si els acompanyem?

Concentració no li falta per a segons què, i interès en té molt… potser no en lletres i números com voldrien les mestres, però no ens preocupa gens tenint en compte tot el que aprèn per ell mateix intentant inventar i arreglant el que no funciona. Si no té interès en les lletres potser és que encara no li ha trobat la utilitat.

Un pensamiento en “Falta de concentració o falta d’interès?

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s