La primera setmana a casa

Bé, no és la primera però és la primera setmana oficialment fora de l’escola per l’U. I la veritat és que es nota que s’ha tret un pes de sobre. Dies enrere estava sempre enfadat, es queixava per tot i tot eren plors i baralles amb la seva germana. Aquesta setmana en canvi sembla un altre nen. Està feliç, em demana per jugar a mil coses diferents quan abans només volia dibuixos i més dibuixos.

La nostra organització és la següent: al matí ens llevem tots junts, esmorzem, ens vestim i rentem i anem a acompanyar l’O. a l’escola. Quan tornem a casa és la meva hora de feinejar per casa… fer llits, rentadores, estendre, ordenar o netejar. Mentrestant ell esmorza tranquilament (sí, segona part, últimament li agrada menjar a miquetes) i mira una mica de dibuixos o em segueix a tot arreu on vaig i m’ajuda🙂

Després d’aquesta hora ja no faig res més de la casa i dedico la resta del matí a jugar amb ell. Fem una mica de tot, com que tenim els seus materials al menjador, ell va triant el que vol fer. Estem aprenent que quan utilitzem un material i en volem un altre està bé recollir el primer i guardar-lo per qüestions d’espai. Jo diria que poc a poc ho anem aconoseguint.

Altres usos dels blocs multibase de l’O.

Unitats, desenes, centenes i milers arquitectònics!

Classificacions per formes

Classificacions per colors

Classificació de números

De camí a l’escola

Aquest joc és una monada, cupcakes de fusta amb decoració borrable i espelmes que s’enganxen amb velcro, donen molt de joc!

Curses sobre asfalt

I al bosc!

Mamaaaaaa, un “bicho-palo”!!  (es nota que últimament només veiem la peli de “Bichos”?)

I jugant i pintant, amb plastelines i pintures, i ajudant a fer el dinar se’ns fa gairebé la 1 del migdia, que és quan anem a recollir l’O. Si fa bon temps sortim una mica abans i aprofitem per jugar al pati (que també és el parc del poble) o fer algun encàrrec. A la tarda normalment dorm, però hi ha dies de tot. Quan anem a buscar a l’O. a la tarda ens emportem la bici i ens quedem al pati jugant amb tots els nens de l’escola. I després cap a casa. Quan arriba el Papa s’encarrega d’ells la resta de la tarda, mentre jo aprofito per treballar fins l’hora de sopar.

Aquesta és la organització planejada però al final sempre hi ha excursions al migdia, algun passeig extra, trobades amb alguns amics, berenars a casa un o l’altre… en fi, el que sorgeix!