Joguines i materials artesanals

Aquest any com ja deia aquí les joguines que han portat els Reis i el Tió són artesanals (o gairebé totes) en aquest cas, el garatge de l’U. el van fer dos patges dels Reis (el Iaio i el seu amic manetes)

Té una barrera per entrar al primer pis i un sortidor de gasolina (ecològica i no contaminant jeje) a l’última planta, amb música inclosa. Com la casa de fades, aquest també ha sortit molt bé de preu, en un primer moment vaig pensar que el podria fer de cartró, però coneixent el meu fill vaig pensar que duraria ben poc d’una peça. Un cosí meu em va recomanar fer-ho de cartró-ploma, però així i tot no és prou resistent per l’edat de l’U. Finalment vaig decidir-me per la fusta, només va ser necessàri comprar les fulloles de marqueteria, la resta dels materials són del Lluís, el veí del Iaio.

Els cotxes em van costar uns 2€ i a la capsa n’hi havia uns 15 així que no són d’una gran qualitat però són de la mida perfecte!

I altres materials artesanals han sigut els bastidors de vida pràctica que van fer els iaios, aquí a sota podeu veure el de llaços i el de civelles per a l’O. amb unes fustes de 2cm de gruix i teles variades que tenia a casa.

El bastidor de civelles estan fets amb un tros de bolso de la Iaia i un cinturó vell, amb les civelles que vam comprar a la merceria.

I els bastidors de botons i velcro per l’U.

Amb aquesta bossa preciosa de feltre (no l’he fet jo, ja m’agradaria!!!  és un regal de la Tieta i em sembla que ve de Nepal) que de fet és una bossa amb titelles de dit, he preparat una bossa misteriosa per l’U. amb peces de fusta que tenia per casa. Aniré canviant les peces i els materials perquè no s’avorreixi.

Aquest és un material que va cagar el Tió, unes “Tablillas de color” de Montessori. Un joier de fusta amb tapa de vidre i nou compartiments i trossos de cartulina blanca.

La idea original era pintar trossos de fusta fent l’escala de cada un dels colors (del color matís al més clar) però no hi cabien 7 fustes a cada compartiment i feien de mal agafar, així que al final vaig optar per fer-les amb cartulina. Però anava molt justa de temps i vaig deixar-les en blanc per pintar-les amb l’O.

També li vaig fer uns blocs de colors a l’U. (plastidecors trencats que hem anat recollint, es trossegen i es posen en un motlle de magdalenes, després es fonen al forn a temperatura baixa i ja tenim fets els blocs per pintar per als més petits)

Ja ho veieu no sempre surt tan car aconseguir materials educatius i joguines!! A més he de reconèixer que és molt més divertit fer els regals que només comprar-los  :)

I pel que no és fàcil fabricar sempre tindrem a la Sandra! jeje

4 pensamientos en “Joguines i materials artesanals

  1. He vist el teu comentari al nostre bolg. Suposo ens coneixem, però ara meteix no se qui sou.
    Teniu un blog molt maco i alegre.

    Petonetes.

    • No ens coneixem personalment, encara! Però vivim a la mateixa província, però una mica més amunt😉 a veure si ens coneixem a l’assamblea.

      Ahir vaig escoltar l’entrevista que et van fer a radioschooling i em va agradar molt!

  2. Molt xulo el garatge també!!! Quins artistes!
    Els bastidors jo també els vaig fabricar per la Berta i els va fer servir força… M’has fet pensar que potser els hauria de deixar a la vista pel Guillem…
    Petons!

  3. Gràcies!! De moment els bastidors estan madurant a l’estanteria jejeje els cordons li fan una mica de mandra a l’Ona però segur que quan sigui el seu moment en treurà profit!

    M’ha agradat molt el material que teniu per practicar la preescriptura!

    petons

Responder

