“Potaje” de la besàvia

I per fi ha arribat el fred i pot començar la temporada de “potajes”! M’encanten! Deu ser perquè 3 dels meus 4 avis eren murcians… M’agraden de qualsevol tipus: amb cigrons, carbassa, mongetes seques, adzukis, llenties… això sí, no acostumo a posar-hi carn, m’agraden els potajes vegetarians jajaja si em sentís la meva àvia!

Aquest el vam fer ahir, però avui, ben reposat estava millor encara. Va ser una mica improvisat perquè em venia de gust fer-ne però no sabia si tenia tots els ingredients, no vaig seguir la recepta de la besàvia però a casa va agradar molt.

Ingredients (no poso mides perquè hi vaig posar el que tenia, una mica a ull):

– ceba

– pebrot verd i vermell

– pastanaga

– carabassa

– mongeta tendra

– llavors de girasol crues

– una mica de tomàquet triturat

– Herbes i espècies: pebre vermell, una mica de curry, cibulet picat (que tenia al congelador), julivert, all (uns quants grans)

– cigrons

Preparació: sofregir la ceba, quan estigui transparent afegir els pebrots picats, la pastanaga i la carabassa a dauets, les pipes, afegir les herbes i espècies, i quan l’all alliberi el seu aroma, abocar una mica de tomàquet i deixar que redueixi l’aigua. Afegir la mongeta tendra i cubrir d’aigua per coure la verdura. Quan la verdura està al punt afegir els cigrons cuits i deixar reposar 5  minuts tot barrejat.

I per acompanyar… carbassó de l’hort a la planxa, boníssim!! I sorprenentment als nens els hi encanta així.

Responder

